أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى دعم PBBoard الرسمي، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

< للنقاش > البرامج التجارية في مقابل البرامج المجانية/ الحرة (المفتوحة المصدر) اشكرك على

اشكرك على مشاركة النقاش في الموضوع. فأنا يعجبني من يثير تفكيري ويدفعه لاعادة النظر والتحقق من معلوماتي وتحدي قدراتي الفكرية. بالنسبة للانحياز، فأنن



look/images/icons/i1.gif [ للنقاش ] البرامج التجارية في مقابل البرامج المجانية/ الحرة (المفتوحة المصدر)
  23-10-2013 03:58 صباحاً  
معلومات الكاتب ▼
انضم في : 01-10-2013
رقم العضوية : 4,357
المشاركات : 28
الجنس :
تاريخ الميلاد : 4-3-1973
قوة السمعة : 180
العضو غائب
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Ahmed ezzat أكبر خدعة عملتها فينا الشركات هى أنها خلتنا ننحاز لأسم أو ماركة , زى مثلا الايفون , ممكن تشترى موبايل سامسونج بنفس الامكانيات و أرخص بكتير من الايفون , لكن تلاقى ناس كتير جايبه الايفون , و أغلبهم بيجيبوه علشان الاسم و الماركه !
بردو نفس الحكايه مع الانظمة , انا من عشاق الفيديو جيمز بصراحة علشان كده بستخدم windows لكن بعد أطلاق نظام Steam os بالتأكيد هتجه للنظام ده لأنه بيقدم خدمات أفضل فى الموضوع ده , و بالنسبه للمنتديات , ليه أنا أدفع فلوس فى سيكربت , و فلوس مش قليله , مع أنى ممكن أحصل على سكربت مجانى نفس الشكل و يقدملى نفس الخدمه و سكربت عربى 100% و ليه دعم فنى كمان ! " بتكلم عن pbb " .
اشكرك على مشاركة النقاش في الموضوع. فأنا يعجبني من يثير تفكيري ويدفعه لاعادة النظر والتحقق من معلوماتي وتحدي قدراتي الفكرية.
بالنسبة للانحياز، فأننا لا أرى أن يكون انحياز بالضرورة. فقد يكون ذلك تفضيلاً، تبعاً لقيم معينة. كالجودة مثلاً.
فأنت تفضل هذا على ذلك، لأن هذا أجود من ذاك. وبالتالي أنت مستعد أن تدفع السعر المقابل للجودة.
وإذا استطعت أن تركب ستيم هذا على هاتفك، فربما كان أفضل لك mf



الساعة الآن 12:40 AM